6 March 2011

apa yang menarik mengenai pokok buloh Rm20 untuk 3perdu?

baru-baru ni aku balik kampong aku kat penang.. makaiihh!! la ni kat kampong aku depa dok berlumba-lumba dok bagi cantik kawasan rumah masing-masing termasuklah kawasan rumah aku sekali.. ni semua kerja adik aku laa yang dok tungging terbalik dok cangkui tanam pokok apa bagai.. tapi yang kena bok keluaq duit sponser pokok.. ni haaa aku laaa!! makteh aku kata, kat kampong sebelah depa dah start dah buat pertandingan rumah tercantik.. tu yang depa semua dok kalut tuu.. mana tau tiba-tiba kampong aku plak buat pertandingan rumah tercantik!! tapi.. tak paa,janji rumah cantik.. sedap mata memandang.. duit keluaq skit pon berbaloi..
pokok buloh ni yang adik aku berjaya pau aku untuk dijadikan kat landskap rumah aku.. aku tak tau dia nak tanam kat mana.. sebab besok nya aku dah balik ke seri kembangan dah.. tapi dia sms aku,dia cakap dia dah tanam.. cantik,tak rugi beli sampai 9 perdu pokok buloh..
ni adalah bukti adegan-adegan yang adik aku bersama makteh aku dalam cubaan menge-pau aku pokok buloh.. RM20 untuk 3perdu pokok buloh.. nasib baik laa adik aku tak suruh aku beli pokok ape ntah yang harga dia seratus lebih sepokok.. huh,ilang akai apa..
akak yang meniaga nursery pokok ni memang luck laa! kebetulan ramai betoi yang nak bagi cantik rumah masing-masing.. masa kami pi sini, ramai jugak la yang dok belek-belek pokok mana yang nak beli untuk bagi cantik rumah.. siap dia pon dah kenai ngan makteh aku..sebab makteh aku pelanggan pertama dia kat situ..

 ini adalah hasilnya landskap pokok buloh hasil nukilan adik aku. harap-harap nanti pokok tu dah besar,maka akan cantiklah pokokpokok buloh tersebut. kalau tak,rugi laa duit aku beli.. haha!!

di sini saya sertakan lagi gambar landskap pokok pokok buloh tu serta seorang model kecik iaitu anak menakan aku yang sangat nakai,amirul fahmie!

1 comment:

  1. Wow! Ladscape pokok buluh Yg Menarik siap ada model lagi..Siapa agaknya perunding landscape tu?

    ReplyDelete