26 February 2011

apa yang menarik minggu ini??

sepanjang minggu ini..ada beberapa filem yang telah aku download bagi memenuhi waktu lapang di hujung minggu.di sini aku ingin kongsikan review filem yang telah aku download, The Next Three Days 2010 dvdrip dan Faster 2010 dvdrip.

The Next Three Days (2010) DVDRIP

filem ini memang agak panjang dan lama jugak laa untuk ditonton tapi memang sangat berbaloi kalau korang yang belom tengok lagi untuk tengok filem ni..mengisahkan tentang pengorbanan seorang suami yang cuba mencari jalan untuk melepaskan isterinya di dalam penjara kerana dituduh membunuh.

ermm..bagi aku,filem ini aku bagi 9 bintang dari 10 bintang..sebab memaparkan elemen-elemen suami mithali seperti menghantar anak ke sekolah,menjaga makan minum anak ketika isterinya di dalam penjara,dan macam-macam lagi amalan baik yang dibuat oleh seorang suami mithali.Ada satu part saja yang aku kurang gemar time sang suami tengah menyelamatkan sang isteri..part dalam SUV bila sang isteri suka suki bukak pintu kete yang dalam keadaan laju gile atas highway..itu yang buat filem ni aku bagi 9 bintang..tak boleh laa aku nak cite..tengok la dulu kalau yang belom tengok!


Faster (2010)DVDRIP


filem aksi kali ini pulak,tak lain dan tak bukan.. Faster (2010) lakonan Dwayne 'the Rock' Johnson [salah sorang dari idola aku selain dari rosyam nor..] Kalau kita baca dari tajuk filem ni..bermaksud lebih laju! bukan nya filem ni pasai lumba lari ataupon pasai cakap laju-laju macam chef wan..

Filem ini mengisahkan the rock membalas dendam kepada orang yang membunuh abangnya semasa dia dan abangnya merompak sebuah bank 10 tahun lalu.. alaaa cerita macam perompak kena rompak dengan perompak laa ni..terus jer the rock keluar penjara terus dia cari geng-geng yang rompak dan bunuh abang dia.mungkin disebab itu la,filem ini dinamakan faster,sebab laju benor the rock ni nak balas dendam..

erm..saya bagi 7 bintang kot dari 10 bintang sebab boleh baget apa aksi-aksi dalam filem ni,dan stunt dalam filem ni tak banyak sangat,so tak yah la nak expect sangat tumbuk-tumbuk ehh..tembak-tembak banyak la!

No comments:

Post a Comment